Перспективи експорту монофлорного меду
Громадське об'єднання «Всеукраїнське братство бджолярів України» вважає перспективним експорт монофлорних партій меду дрібними виробниками замість гомогенізованого меду, що поставляється на зовнішні ринки за дуже низькими цінами.
Про це в інтерв'ю «Українським Новинам» сказала голова правління об'єднання Тетяна Васильківська.
Експерт заявляє, що Україна експортує тільки гомогенізований мед.
Вона пояснює, що гомогенізований мед отримують у результаті змішування продукту від різних виробників для формування однієї товарної партії на експорт, у той час як найціннішим вважається мед, зібраний бджолою з одного медоноса — монофлорний, що містить пилкові зерна переважно одного виду рослин.
«Гомогенізований мед — це продаж сировини за найнижчими цінами: від 1,8 до 2,5 долари за кг. Потрібно шукати таких покупців-імпортерів, які будуть купувати мед не для перепродажу, а як кінцеві споживачі. Вважаю, що український мед нефасований має експортуватися за вартістю не нижче 4 євро/кг», — сказала Васильківська.
З її слів, товарними партіями в Україні можна зібрати 5 видів монофлорного меду — соняшниковий (займає найбільшу нішу), гречаний, ріпаковий, липовий й білої акації, а також поліфлорний, або «різнотрав'я».
Також Васильківська вважає, що потрібно надати можливість експортувати мед дрібним виробникам, які зможуть поставляти невеликі партії монофлорного меду, і одержати портфель замовлень із більш високою ціною, у результаті чого сам виробник одержить можливість вкладати прибуток у розвиток своєї пасіки, а в результаті й галузі.
Крім того, з її слів, необхідно розвивати експорт фасованого меду, щоб піднімати імідж українського високоякісного продукту.
Нагадаємо, у січні-липні 2015 року Україна збільшила експорт меду на 14,4%, або на 1,8 тис. тонн до 14,3 тис. тонн порівняно з аналогічним періодом минулого року.